
Trafikte Devrim! 32 Bin Hız Levhası Söküldü! İşte Detaylar
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu, Türkiye genelinde karayollarında hız sınırlarını belirleyen işaretlemelerde önemli bir sadeleşmeye gidildiğini duyurdu. Bu kapsamda, bugüne kadar 32 bin 845 adet hız levhasının kaldırıldığı belirtildi. Bu değişiklik, sürücüler için daha anlaşılır ve sade bir trafik ortamı oluşturmayı hedefliyor.
Neden Bu Değişiklik Yapıldı?
Bakan Uraloğlu, konuyla ilgili yaptığı yazılı açıklamada, hız sınırlarını belirleyen işaretlemelerde yeknesaklığın sağlanmasının amaçlandığını vurguladı. "Karayollarındaki Hız Sınırlama Uygulamalarında Yeknesaklık" konulu genelgeyi hatırlatan Uraloğlu, bu çalışmaların sürücüler için daha güvenli ve akıcı bir trafik deneyimi sunmayı amaçladığını belirtti.
Uraloğlu'nun açıklamasına göre, ilk etapta yıllık ortalama günlük trafiği 10 bin ve üzerinde olan 14 bin 590 kilometrelik devlet ve il yolunda çalışmalar tamamlandı. Bu çalışmalar sırasında:
- 992 adet yaya geçidi tamamen kaldırıldı.
- 392 adet meskun mahal daraltılırken, 842'si kaldırıldı.
- 348 adet kurpta ve 928 adet kavşakta hız levhaları kaldırıldı.
- 427 adet kurp ve 108 kavşakta ise hız sınırı değiştirildi.
- 553 adet bozuk satıhlı kesimde hız levhaları kaldırıldı.
- 1058 adet diğer kesimde hız levhaları kaldırıldı.
- 875 adet hız sınırlaması sonu levhası eklendi.
- 138 adet refüj aralığı kapatıldı.
Bu çalışmalar sonucunda, 11 bin 258'i hız levhası olmak üzere toplam 19 bin 61 adet levha kaldırıldı.
Çalışmalar Ne Zaman Tamamlanacak?
Bakan Uraloğlu, 1 Eylül itibarıyla kalan 53 bin 989 kilometrelik yol ağı için gerekli çalışmaların başlatıldığını ve bu çalışmaların 31 Aralık'ta tamamlanacağını belirtti. Birinci öncelikli yollar ile birlikte bugüne kadar yapılan çalışmalar kapsamında 20 bin 55’i hız levhası olmak üzere toplam 32 bin 845 adet levhanın kaldırıldığı ifade edildi.
Bu sadeleştirme çalışmaları, karayollarında daha net ve anlaşılır bir işaretleme sistemi oluşturarak trafik akışını iyileştirmeyi ve sürücülerin güvenliğini artırmayı amaçlıyor. Kaldırılan levhaların yerine, ihtiyaç duyulan noktalarda daha belirgin ve anlaşılır yeni işaretlemeler yapılması bekleniyor.
Sonuç olarak, Ulaştırma Bakanlığı'nın bu girişimi, Türkiye'deki karayollarında seyahat eden sürücüler için daha güvenli ve konforlu bir sürüş deneyimi sağlamayı hedefliyor. Trafik işaretlemelerindeki bu sadeleşme, sürücülerin dikkatini dağıtan unsurları azaltarak trafik kazalarının önlenmesine katkıda bulunabilir. Ancak, sürücülerin yeni düzenlemelere adapte olmaları ve hız sınırlarına uymaları büyük önem taşıyor.










