
9 Yaşındaki Buğlem'den İşaret Diliyle İstiklal Marşı Şovu!
Gümüşhane'de yaşayan 9 yaşındaki ilkokul öğrencisi Buğlem Köksalan, okul törenlerinde İstiklal Marşı'nı işaret diliyle okuyarak hem arkadaşlarına örnek oluyor hem de işitme engelli bireylere yönelik önemli bir farkındalık oluşturuyor. Minik Buğlem'in bu anlamlı davranışı, çevresindekilerden büyük takdir topluyor.
Buğlem'in İlham Veren Hikayesi
Aysın Rafet Ataç İlkokulu 4. sınıf öğrencisi olan Buğlem, işaret diline olan ilgisini annesinden alarak başlamış. Sosyal medya videoları aracılığıyla kendini geliştiren Buğlem, özellikle İstiklal Marşı'nı işaret diliyle ifade etmeye odaklanmış. Her pazartesi ve cuma günü düzenlenen törenlerde İstiklal Marşı'nı işaret diliyle okuyarak, işitme engelli bireylere yönelik farkındalık yaratmayı amaçlıyor.
Okulunda işitme engelli bir öğrenci olmamasına rağmen, okul çıkışlarında aileler arasında işitme engelli bireyler olabileceğini düşünen Buğlem, bu düşüncesiyle de büyük takdir topluyor. 9 yaşındaki Buğlem'in bu anlamlı davranışı, arkadaşlarına da örnek oluyor ve onları da işaret diline ilgi duymaya teşvik ediyor.
Sınıf öğretmeni Eser Someren, Buğlem'in işaret diline olan ilgisinin diğer öğrenciler üzerinde de olumlu etkiler yarattığını belirtiyor. Öğretmenine göre, bu davranış hem öğrenciler arasında duyarlılığı artırıyor hem de toplumsal farkındalığa önemli bir katkı sağlıyor. Ailesi ise kızlarının engellilere yönelik bu hassasiyetinden dolayı büyük gurur duyduklarını ifade ediyor.
Öğretmeninden ve Okul Müdüründen Övgü Dolu Sözler
Sınıf öğretmeni Eser Someren, Buğlem'in bu davranışının sınıftaki arkadaşlarını da olumlu yönde etkilediğini şu sözlerle dile getiriyor: "Öğrencim bir gün geldi öğretmenim ben sosyal medyada İstiklal Marşı'nın işaret diliyle söyleneceğini gördüm. Ben de çalıştım artık söyleyebiliyorum, okul idaresiyle görüşseniz de artık pazartesi ve cuma bayrak törenlerinde bu İstiklal Marşı'nı işaret diliyle söylesem olur mu dedi. Ben de bunu idareyle paylaştım. İdareci arkadaşlarımız sağ olsunlar onlar da olumlu yaklaştılar. Ondan sonra Buğlem öğrencimiz her pazartesi sabah her cuma akşam bayrak törenlerinde işaret diliyle İstiklal Marşı'nı söylemeye başladı. Bu da bize çok gurur ve mutluluk veriyor."
Aysın Rafet Ataç İlkokulu Okul Müdürü Şinasi Çalışkan ise Buğlem'in yaptığı bu anlamlı davranışın diğer öğrenciler için de örnek teşkil ettiğini vurgulayarak şunları söylüyor: "Buğlem öğrencimizin bu yapmış olduğu faaliyet diğer öğrenciler için de örnek olması noktasında çok güzel bunu önemsiyoruz. Üçüncü sınıfta bize geldiğinde bana bir bayrak töreninde öğretmenim ben bu programda işaret diliyle İstiklal Marşı'mızı söyleyebilir miyim dediğinde biz de kabul ettik. O günden sonra bugüne kadar bütün programlarımızda Buğlem öğrencimizi burada bizim arkamızda, bizim yanımızda İstiklal Marşı'nı işaret diliyle arkadaşlarına aktarıyor. Herkes bir engelli adayı Buğlem öğrencimizin yapmış olduğu bu çalışmayı takdir ediyoruz. Kendisini tebrik ediyoruz."
Buğlem'in Duygusal Anlatımı
İşaret diline merakının annesiyle başladığını ifade eden Buğlem Köksalan (9),duygularını şu sözlerle ifade ediyor: "Benim annem hemşire, onların da hastalarla iletişim kurabilmek için işaret dilini bilmeleri lazım çünkü işitme engelli hastalar olabiliyor. Ben de annemden gördüm, heves ettim, öğrendim. Bir ara bir hocayla tanıştık. Hocamla devam ettim. Ondan sonra müdürüme 'Ben işaret dilinde İstiklal Marşı'nı biliyorum, burada yapabilir miyim?' dedim. Müdürüm de tabii ki iyi bir insan olduğu için izin verdi. Sonra burada yaptığım her törende İstiklal Marşı okunduğunda, bu okulda bir yıldır yapıyorum. Ben burada düşünürken, çocukların duymayan akrabaları gelir diye düşündüm. Onlar da İstiklal Marşı'nı sonuçta duymadıkları için anlayamazlar. Ben de bunun için 'Belki bana bakarlar, belki anlarlar' diye düşündüm. Yani sınıftayken bana soruyorlar, 'Şu kelime nasıl yapılır?' diye. Ben de bildiklerimi söylüyorum, bilmediklerimi söylemiyorum. Bazen İstiklal Marşı'nı yaparken de, yapmaya çalışanları görüyorum. Çünkü ben karşıya baktığım için yapmaya çalışanlar oluyor. Yani meraklı olduklarını da biliyorum. Bu da benim için çok güzel bir duygu."
Buğlem'in annesi Ayşegül Köksalan da kızının bu anlamlı davranışından duyduğu gururu dile getirerek, işaret dilinin önemine vurgu yapıyor. Ayşegül Hanım, "İşaret dilini herkesin öğrenmesi gerekiyor. Çünkü çevremizde işitme engelli kişiler çok fazla ve biz onlarla iletişim kuramıyoruz. Sadece işaret etmeye çalışıyoruz ama bu onlar için de yeterli olmuyor. Bir şekilde bir iletişim kurma yöntemimiz oluyor ve onlar da bundan çok mutlu oluyorlar" diyor.
Buğlem'in İstiklal Marşı'nı işaret diliyle okuması sadece bir gösteri değil, aynı zamanda topluma önemli bir mesaj veriyor. İşitme engelli bireylerin de topluma eşit bir şekilde katılım sağlaması ve milli değerlerimizi anlaması için işaret dilinin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırlatıyor. Buğlem'in bu örnek davranışı, umarız diğer öğrencilere ve topluma ilham kaynağı olur ve işaret dilinin daha yaygın bir şekilde öğrenilmesine katkı sağlar.