12 Mayıs 2025 Pazartesi

Ovit Tüneli Çıkışı Ölüm Saçıyor! DEVA'dan Yol İsyanı

DEVA Partisi Genel Başkan Yardımcısı Hasan Karal, Ovit Tüneli'nin Rize çıkışında yaşanan ve sık sık ölümlü kazalara neden olan 20 kilometrelik yolun 7 yıldır tamamlanmamasına sert tepki gösterdi. Karal, Ulaştırma Bakanı'na soru önergesi vererek, bu tehlikeli durumun neden çözülemediğini sordu.

Ovit Tüneli Çıkışı Neden Tehlikeli?

Ovit Tüneli, Doğu Karadeniz ile Doğu Anadolu arasında önemli bir bağlantı noktası olmasına rağmen, Rize çıkışındaki yolun darlığı, virajları ve yetersiz aydınlatması büyük bir risk oluşturuyor. 2018'de hizmete giren tünel, dört şeritli olmasına rağmen çıkışta eski ve tehlikeli yola bağlanıyor. Bu durum, sürücüler için adeta bir kabusa dönüşmüş durumda.

Hasan Karal, Kasım 2024'te yapılan ihaleye rağmen yol yapımında hiçbir ilerleme kaydedilmemesine dikkat çekerek, "Yolun eski haliyle kullanılması sürücüler için ciddi bir can güvenliği tehdidi oluşturuyor," dedi. Erzurum tarafındaki yolun tamamlanmış olmasına rağmen Rize tarafının ihmal edilmesi, bölge halkı arasında büyük bir rahatsızlık yaratıyor.

DEVA Partisi'nden Bakanlığa 9 Kritik Soru

Karal, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu'na şu soruları yöneltti:

  • Ovit Tüneli’nin İkizdere çıkışı ile ilçe merkezi arasında kalan yaklaşık 20 kilometrelik yol kesiminin Kasım 2024’te ihalesi yapılmış olmasına rağmen, aradan geçen 6 aya rağmen neden hiçbir fiziki yapım çalışması başlatılmamıştır? Gecikmenin gerekçesi nedir?
  • Yolun yapımına başlanamamasının nedeni bürokratik mi, teknik mi, mali mi yoksa başka bir gerekçeye mi dayanmaktadır? Kamuoyuna bu konuda neden açıklama yapılmamaktadır?
  • 26 Nisan 2025’te aynı yol kesiminde yaşanan ve 3 vatandaşımızın hayatını kaybettiği kazaya ilişkin, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı veya Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından herhangi bir idari ve teknik inceleme başlatılmış mıdır? Başlatıldıysa sonuçları nelerdir?
  • Aynı noktada 24 Ağustos 2024 tarihinde meydana gelen, 2 ölümlü ve 6 yaralanmalı kazadan sonra ne tür güvenlik önlemleri alınmıştır? Alınmadıysa neden gerekli tedbirler derhal devreye sokulmamıştır?
  • Ovit Tüneli’nin dört şeritli olarak inşa edilmesine karşın, çıkışta aniden daralan, virajlı ve aydınlatmasız eski kara yoluna geçişin sürücüler açısından ciddi güvenlik riski oluşturduğu bilinmesine rağmen, bu teknik uyumsuzluk neden yıllardır giderilmemektedir?
  • İspir’e kadar duble yol tamamlanmışken, Rize tarafındaki bu 20 kilometrelik yol kesiminin yıllardır bitirilememiş olması bölgesel bir ihmal midir? Bakanlığınızın bu konudaki yaklaşımı nedir?
  • Bahsi geçen yol kesiminde yıllar içinde kaç trafik kazası meydana gelmiştir? Bu kazalarda toplam kaç kişi hayatını kaybetmiş, kaçı yaralanmıştır?
  • Proje kapsamında yol tamamlanana dek, tünel çıkışı ile İkizdere arasında geçici güvenlik ve yönlendirme çözümleri uygulanması düşünülmekte midir?
  • Bölge halkı ve sürücüler bu yol kesiminde her gün ölüm riskiyle karşı karşıya kalırken, Bakanlığınız bu yolun tamamlanmasıyla ilgili kamuoyuna açık ve net bir takvim açıklayacak mıdır?

Bu Yol Ne Zaman Bitecek?

Ovit Tüneli çıkışındaki bu tehlikeli yolun ne zaman tamamlanacağı ve kaç canın daha kaybedileceği merak konusu. Yetkililerin bu konuda bir an önce harekete geçmesi ve gerekli önlemleri alması gerekiyor. Aksi takdirde, bu yol "ölüm yolu" olarak anılmaya devam edecek.

Umarız yetkililer bu çağrıya kulak verir ve Ovit Tüneli çıkışındaki bu tehlikeli yol bir an önce güvenli hale getirilir. Aksi takdirde, bu ihmal daha fazla can kaybına yol açabilir.

İlgili Haberler