Zonguldak'ta Köy Okulu Mucizesi! Tarım ve Hayvancılıkla Eğitim
Karadeniz Güncel

Zonguldak'ta Köy Okulu Mucizesi! Tarım ve Hayvancılıkla Eğitim


07 June 20255 dk okuma5 görüntülenmeSon güncelleme: 08 June 2025

Zonguldak'ta bir köy okulunda öğretmenlik yapan Samet Terzi, öğrencileriyle birlikte hayata geçirdiği projelerle adından söz ettiriyor. Lise yıllarında başladığı koleksiyonculuk merakını okuluna taşıyan Terzi, öğrencileriyle birlikte okul bahçesinde tarım yapıyor, hayvanlar besliyor ve onlara doğayla iç içe bir eğitim imkanı sunuyor. Bu sayede öğrenciler, hem teorik bilgilerini pratiğe dökme fırsatı buluyor hem de doğayı yakından tanıma imkanı elde ediyor.

Köy Okulunda Doğa ile İç İçe Eğitim

Ereğli ilçesine bağlı Terzi köyündeki 5 öğrencili okulda görev yapan Samet Terzi, "beceri temelli eğitim" anlayışıyla hareket ediyor. Öğrencilerinin yaparak ve yaşayarak öğrenmesini sağlamak amacıyla okulun bahçesini bir tarım arazisine dönüştürmüş. Fırtınada yıkılan çatıların saclarından ve atık malzemelerden "sıfır atık atölyesi" kuran Terzi, burada hem hasat edilen ürünleri değerlendiriyor hem de öğrencilerin el becerilerini geliştirecek çalışmalar yapıyor. Öğrenciler, mevsimi geldiğinde bahçeye ekim yapıyor, sebze ve meyveleri hasat ediyor, gül hasadı yapıp reçel üretiyorlar.

Hayvan Sevgisi ve Doğal Yaşam Bilinci

Okulda sadece tarım değil, hayvancılık da yapılıyor. Keçiler, tavuklar, civcivler, hindiler ve bıldırcınlar okul bahçesinde öğrencilerin ilgisiyle büyüyor. Öğrenciler, hayvanların bakımını üstlenerek sorumluluk duygusu kazanırken, doğal yaşamı da yakından tanıyorlar. Hatta ölen hayvanların kemiklerini inceleyerek hayatın döngüsü hakkında bilgi sahibi oluyorlar. Öğretmen Samet Terzi, bu çalışmalarla çocuklara hayatın içinde yer alan riskleri de öğretiyor.

Müze ve Atölyelerle Zenginleşen Eğitim Ortamı

Köy okulunda ayrıca Samet Terzi'nin lise yıllarında oluşturduğu para koleksiyonuyla başlayan ve yöresel ürünler ile tarihi aletlerin yer aldığı "Terzi Tarih ve Sanat Müzesi" de bulunuyor. Öğrenciler, bu müzede geçmişe yolculuk yaparken, kültürel miraslarını da tanıma fırsatı buluyorlar. Sıfır atıkla yapılan "Doğa Mutfağı" atölyesinde ise hasat ettikleri ürünleri işleyerek reçel, sirke gibi ürünler elde ediyorlar.

  • Tarım atölyesinde yöresel ürünler yetiştiriliyor.
  • Gül hasadı ve gül reçeli yapımı öğretiliyor.
  • Sirke yapımı gibi farklı etkinlikler düzenleniyor.
  • Yaban mersini çalışmaları yapılıyor.

Samet Öğretmen'in bu özverili çalışmaları, köy okulunun dezavantajlarını avantaja çevirerek öğrencilere unutulmaz bir eğitim deneyimi sunuyor. Öğrenciler, doğayla iç içe, yaparak ve yaşayarak öğrenmenin keyfini çıkarırken, hayata daha donanımlı bir şekilde hazırlanıyorlar.

Öğretmen Samet Terzi'nin bu örnek uygulaması, köy okullarının potansiyelini ve eğitimde yaratılabilecek farkı gözler önüne seriyor. Terzi'nin öğrencileriyle birlikte başardıkları, diğer eğitimcilere de ilham kaynağı oluyor ve eğitimin sadece dört duvar arasında değil, doğayla iç içe de mümkün olduğunu gösteriyor. "Bizim ana felsefemizin, bilmek değil, yapmak olduğunu düşünüyoruz. Çünkü yapabilen nesiller yetiştirdiğimiz zaman, üreten nesillere de kavuşmuş olacağımızı düşünüyorum" diyen Terzi'nin bu sözleri, eğitimin geleceğine dair umutları yeşertiyor.