18 Mayıs 2025 Pazar

Özel Öğrencilerden İnanılmaz Dönüşüm! Atıl Konteyner Şimdi Ne Oldu?

İzmir'deki Hasan Tahsin Özel Eğitim ve Mesleki Eğitim Merkezi'nde okuyan özel öğrenciler, örnek bir projeye imza attı. Hafif zihinsel yetersizliği, otizm ve Down sendromu olan öğrenciler, kullanılmayan bir konteyneri kitap okuma ve oyun alanına dönüştürdü. Bu anlamlı proje, öğrencilerin sosyal gelişimine katkı sağlarken, onlara yeni bir yaşam alanı sunuyor.

Konteyner Nasıl Dönüştürüldü?

Bornova'daki Hasan Tahsin Özel Eğitim ve Mesleki Eğitim Merkezi'nin Özel Eğitim Öğretmeni Hülya Aksu'nun öncülüğünde hayata geçirilen projede, öğrenciler büyük bir özveriyle çalıştı. Konteynerin dış cephesi, resim öğretmeni ve öğrenciler tarafından rengarenk resimlerle süslendi. İç kısmı ise bağışlarla temin edilen eşyalarla donatıldı. Öğrenciler, tarım atölyesinde yetiştirdikleri kaktüs ve sukulentlerle de konteynerin çevresini güzelleştirdi.

  • Konteynerin dışı resimlerle süslendi.
  • İçi bağışlarla temin edilen eşyalarla donatıldı.
  • Çevresi kaktüs ve sukulentlerle renklendirildi.

Hülya Aksu, projenin amacını şöyle açıklıyor: "Okul bahçesinde atıl olarak duran bu konteyneri, çocuklar için nasıl kullanabileceğimi düşündüm. Kitap okuma, oyun oynama ve bazen sokak kedilerini besleme alanı olabilecek şekilde kurgulamaya karar verdim. Öğrencilerimiz ve resim öğretmenimiz ile konteynerin dışını süsledik, tarım atölyemizden aldığımız çiçeklerle çevresini süsledik. Daha sonra desteklerle ve kendi imkanlarımızla kitaplar aldık."

Öğrencilerin Gözünden Proje

Öğrenciler, yeni yaşam alanlarını çok sevdi. 12'nci sınıf öğrencisi Eda Kurtuluş (19),"Kitap okuma alanında Hülya Hocama yardım ediyorum, buradaki hayvanları besliyoruz. Öğle aralarında gelip kitap okuyorum, oyun oynuyorum. Arkadaşlarımla da burada keyifli vakit geçiriyorum," diyor. 11'inci sınıf öğrencisi Zeliş Önder (17) ise "Bu oyun evini yaparken kitapları birlikte dizdik, öğretmenimizle buradaki resimleri çizdik. Burada vakit geçirmeyi çok seviyorum. Burada yapbozlar yapıyoruz, değişik oyunlar oynuyoruz," şeklinde duygularını ifade ediyor.

Tarım Atölyesi ve Erasmus Projesi

Okulda yürütülen bir diğer önemli proje ise tarım atölyesi. Burada üretilen bitkiler, okul aile birliği aracılığıyla satılıyor ve elde edilen gelir öğrencilere harçlık olarak veriliyor. Tarım Teknolojisi Öğretmeni Adem Erhan, öğrencilerin bu sayede hem mesleki beceriler kazandığını hem de ekonomik olarak desteklendiğini belirtiyor. Ayrıca, 3 öğrenci İzmir İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün Erasmus akreditasyonu kapsamında Macaristan'ın başkenti Budapeşte'de staj yaptı. Bu deneyim, öğrencilerin hem yurt dışı tecrübesi kazanmasını sağladı hem de mesleki bilgilerini artırdı. Erhan, "Onlar için çok değişik bir tecrübeydi. Hem yurt dışına çıkma hem de mesleki anlamda deneyim yaşadılar," diyor.

Öğrencilerin bu projelerle kazandığı özgüven ve mutluluk, her şeyden değerli. Atıl durumdaki bir konteynerin, onların hayalleriyle yeniden hayat bulması, tüm topluma ilham veriyor. Bu tür projelerin yaygınlaşması, özel gereksinimli bireylerin topluma daha fazla entegre olmasına ve potansiyellerini gerçekleştirmesine olanak sağlayacaktır.

İlgili Haberler